marți, 17 august 2010

Dansul iubirii ?!

Lucrurile s-au dezvoltat ''maxim'' in domeniul nuntilor in ultimii ani. De unde, la inceput de mileniu (nu mai zic de finalul aluilalt!), te multumeai cu ce semana de la 100 km cu ce ti-ai fi dorit, acuma lumea se intrece in a-si omeni invitatii cu accesorii si petreceri care mai de care mai fistichii. O industrie serioasa si energie cat Pentagonul pun la bataie miresele (uneori si mirii :D), sau, pentru ai cu dare de mana, firmele, sa se ocupe de rochita, sandalute, costumas pentru civila, marturii, asortarea servetului cu cravata sefului de sala, ornarea paharelor mirilor (ei,da! Mie nu mi-a venit sa cred cand am citit ca mirii beau din pahare frumos (?) impodobite, nu d-alea-n rand cu toti nuntasii!), muzica, dans, torturi, costumarea scaunelor si lavaliera mirelui. Inainte sa sar parleazul si sa tai mostenirea ''esciana'' a numelui meu, am intrat pe un forum d-asta specializat. Am intrat si-am iesit repede, ca, pe masura ce citeam, realizam ca nu-s normala si ca nunta mea, fara marturii, asorteuri, funde, baloane, porumbei, masini de epoca va fi un rateu zornaitor in panoplia familiilor.
Anyway, am supravietuit rusinii si, zilele astea, ma uitam la ''genericul'' (un fel de rezumat filmat al unirii celor doi) nuntii unor prieteni. Stand eu cocosata, m-o palit explicatia strepezelii de-o resimt cand vad d-astea: dansul! DANSUL MIRILOR, ala pentru care bietele se crizeaza cel putin juma' de an si-si pierd respiratia 5 minute si pentri care bietii sufera cu stoicism, inghit ocarile c-au intarziat la ora si nu ke pasa si se straduie sa nu le calce condurii argintii alea 5 minute pe care ''Once upon a December'' nu se mai termina!
In vremile noastre, oamenii nu mai danseaza sa se distreze. Da, batzaie din picioare la club, isi tremura membrele si extremitatile trupesti pe ritmuri innebunitor de monotone si cam atat.
Cand ma nasteam eu, mergeau - inca - la ceaiuri dansante, unde, pe langa boogie, mai bagau si-un vals, si-un tango d-ala fara fite argentiniene, si-un brau, si-o vartelnita. La nunta mea, mama+tata si matusi-mea+varu-sau s-au lansat intr-un vals sincron de nu i-as fi egalat nici daca m-ar fi antrenat Mihai Petre de da note la Protv 5 ani!
Si aici nu pricep eu: ce rost are valsul ala scremut, executat patratos si sincopat, cu ochiurile lalai de se vad buzele cum numara si pasii cum nu le-asculta, de se aude pliciul corector si mustrator al manusii de satin pe umarul cocosat de 1-2-3 si iar asa? In loc sa ofere spectacolul unui dans al lui ''rupem pingelele si nimicim podelele'',un dans care sa strige bucuria, care sa-i starneasca pe ai de stau la ''mezelic'' pe ringul de dans, ''valsul miresei'' mie imi pare o cazna fortata si stresanta pentru miri!
Am fost la nunti la care mirele a gresit de 3 ori debutul si de 3 ori au reluat (c'mon, nici la serbarea de an de la gradi nu se reia cand gresim!). Sau la care auzeam cum mireasa repeta resemnata ''spre drepata, spre dreapta, da-mi drumul la mana, du-te-n lateral'', sau la care mirele ar fi facut fata, daca n-ar fi avut rochia poale s.a.m.d.
Ny mai spun ca nu mai vrea nimeni sa-i cante Strauss valsuri, desi, pare-mi-se, el este VALSUL. Nooo, am apreciat ca fiind mult mai original (:D) sa aud la 3 nunti la rand asta cu decembrie si Anastasia.
Am fost si la nunti unde mirii au dansat cum si ce s-au priceput si, chiar daca au economisit la partea organizatorica, taind coregraful, au fost naturali si relaxati, n-au stat batosi sa nu grseasca pasii. Sau la nunti cu coregrafie, la care mirele a dansat atat de haotic, incat a fost el in sine un spectacol. Iar sotiei lui atat de drag i-a fost, ca, in loc sa-l atentioneze discret s-auda si cainii-n Giurgiu, a ras din toata inima si l-a iubit!
Dar sentimentul general, din pacate, e acest vals robotic, fortat, artificial si scremut de se chinuie tinerii pana mai ieri ''to be'' sa-l inchege mai repede, sa scape nevatamati!
Energie demna de o cauza mai buna in noaptea aia, zau!

4 comentarii:

  1. Daca vrei sa stii, nu doar mirii au pahare impopotonate ci si nasii! :)

    Ce sa zic de vals....e cosmarul mirelui si mandria miresei!

    Marturiile sunt bani aruncati pe fereastra, pentru ca nuntasii le...arunca, doar daca-s de mancat le pastreaza sau de baut. Am fost la o nunta la care marturiile au fost sticle de vin ce aveau ca eticheta chipul mirilor. Mi s-a parut foarte inspirat.

    Eu nu inteleg rostul focului de artificii! Ce moment e asta? De ce? Pentru ce? In fine...

    Foarte misto ai scris. M-am amuzat teribil! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Adela, om fi fost la aceeasi nunta...? Si eu am primit acum 4 ani asemenea sticla de vin :-).

    Haha, sursa straveche a focurilor de artificii sunt focurile rituale, practicate la final/inceput de an, pentru alungarea spiritelor rele, pentru arderea a tot ce era rau/impur etc. Daca e s-o privesti asa, parca e si mai amuzat =)).

    Eu am primit la o nunta o mini-busola cu initialele mirilor. Oamenii-si gasisera drumul in viata si au zis sa-l arate si altora :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Nunta cu sticlele de vin a fost acum un an, deci n-am onorat aceeasi nunta desi ar fi fost interesant si ne-ar fi demonstrat inca o data cat de mica e lumea.

    Stiam de ritualurile cu focul de artificii dar nu am asociat cu nunta...stupid me. :)

    Eu la o nunta am primit ca marturie, un evantai ca nu facea fata aerul conditionat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Adela, mie mi se pare amuzant ca, de fapt, nimeni nu se gandeste la functia ritualica a artificiilor. Sunt puse in spectacol ca si valsul, sa dea bine la public, fara legatura cu rostul initial :P.
    Iar faza cu evantaiul arata ca mai sunt si oameni inspirati, mie mi se pare o idee draguta.

    RăspundețiȘtergere